måndag, juni 09, 2008

Hur korkad får man bli?

När S och E var här för att se på film kom det inget ljud ur mormor och morfars gamla tv som jag fått, så jag trodde att den hade pajjat. Den är tung som sjutton så Sarah hjälpte mig att bära ner den för att sedan ställa upp Lindas gamla tv som jag köpte innan mormors större gjorde entré och som sen dess stått i min städskrubb. Men Lindas tv var också tyst och sa inte ett knyst. Sarah var dock tillräckligt smart att hon fann att sladden där bak inte satt i ordentligt. Hon tryckte in den och så var ljudet tillbaka. Vi tittade på filmen på Lindas, det gick bra, men eftersom jag inte hittar fjärrkontrollen till den går det inte att se på annat än video och dvd, så igår när jag ville se TV bar jag in den i skrubben igen och tänkte bära tillbaka den stora, MEN DET GICK INTE, den är för tung för mig att bära ensam! Så nu sitter jag här och är tv-lös på grund av mig egen dumhet och klenhet.
Suck!

1 kommentar:

Lo sa...

nej men stackare, du som var så starker när du bar alla mina lådor :)