torsdag, juni 12, 2008

Skatteåterbäring







Nu har han bränt pengar igen, och som den tant jag är läggs ju mycket cash på gulliga saker att ha i hemmet.

Mormors gulrutiga gardiner som jag haft länge i köket rök ut förra veckan och istället var jag iväg och köpte vita panelgardiner, sådana jag har i vardagsrummet. Men det blev för vitt med tanke på att köksväggen vid fönstret är vit. Så jag cyklade iväg på min Spurt igen och fann dessa grönrandiga ljusa gardiner för billig penning, 49 kronor som jag snabbt hängde upp. Jag tycker hemskt mycket om dem, men de matchar inte riktigt den ljusgröna färgen jag har på den stora väggen vid bordet. Jag planerar dock att måla om den eftersom den är fläckig och ska då se om jag inte kan lyckas få tag på en grön nyans som stämmer bättre överrens med gardinerna.


Förra veckan begav jag mig också till min favoritaffär Lagerhaus och köpte fyra av de randiga muggarna jag länge tittat på. Ska köpa fyra till så att jag kan erbjuda mina gäster likadana koppar vid te- eller kaffedrickande. De skarpa ränderna och moderna snittet på kopparna skapar en snygg kontrast i köket som annars ser luftigt och mjukt ut samtidigt som de matchar lampan mm som ser ut att komma från 50-talet. Att de dessutom passar som handen i handsken till vardagsrummets vita gör dem bara bättre.

Jag är nöjd.

Inga kommentarer: