lördag, juni 28, 2008

En lång kväll bland gröna kaniner

J ville ha åkt till Liseberg på midsommarafton. Då hade jag förstås planer så vi åkte dit idag istället. Krångel med bussen som vanligt så vi blev sena och var väl på plats ca kvart över fem. Som ledsagare gick jag in och åkte gratis; det bidde Jukebox, Fisketuren, Cykelturen och Slängungan. Måste ha blitt gammal och mossig på äldre dar, för det var inge vidare skönt utan mest kräkframkallande. J uppskattade det dock.

Vi åt mat på Burger King, glass vid en kiosk, spelade ett par gånger på chokladhjulen och tog en öl på Tyrolen där han diggade till livebanet och spelade på sitt munspel. Framåt halv tolv gick vi ut ur parken och tog en sista öl i centum. På bussen hem pratade vi om livets mening och jag lämnade honom i hans lya vid klockan 1. Kicka Västtrafik är varken bra på sommartider eller nattider så från Bohus och hem fick jag gå hela vägen. Klagade en del men hade bra musik i öronen och lät min blivande snygga kropp ljuda som ett mantra i huvudet. Kom hem vid halv tre och nu är det snart dags för sängen!

Dagens jobb var överarbete då jag bara har betalt för 4 timmar, men J verkade väldigt glad och nöjd. Det känns bra att kunna bjuda till lite extra ibland, det får man igen en vacker dag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det blev verkligen en långkörare! Du måste vara trött idag...

Kram!

Anonym sa...

Vad gulligt av dig! =) Det blev han nog glad för, tror jag.

Anonym sa...

Instämmer verkligen! Kan dock inte låta bli att tycka att det är fel att du bara får betalt för fyra timmar. Du borde helt klart ha fått för hela tiden, sådanahär jobb måste värdesättas mer!/Hanna

D-C sa...

H:
Fast jag å min sida skulle ju också kunna säga nej när fyra tmmar har gått eller hur? Den här gången var jag snäll och hade på köpet själv ganska trevligt, men nästa gång kanske jag inte är på det humöret.

Anonym sa...

Det är sådana här "insatser" som kan ge ganska mycket kredit i framtiden.... så kör hårt.

D-C sa...

Bra att vet, tackar Nynna. :)

Lo sa...

du låter sannerligen som en entusiastisk blivande socialarbetare darling :)

D-C sa...

Kanske lite för entusiastisk ibland! Gränserna är viktiga för att man inte ska bli uppäten av andras behov.