onsdag, juni 04, 2008

Rapport till (från?) himlen

























Ja ni minns väl den gamla serien som SVT sände för många år sedan?
Jag kommer inte ihåg hur gammal jag var men minns bara att jag tyckte hemskt mycket om den. Kärlek och romantik blandat med övernaturligheter och skruvade karaktärer.
Då serien var slut skrev jag ett brev till Lina Englund där jag gav den "en femma av fem möjliga", och någon vecka därefter fick jag brevet besvarat! Jag hade bara skrivit namn och ort i mitt brev, men Lina hade tagit reda på min exakta adress. Kortet satt länge uppnålat på min vägg och jag har fortfarande kvar det i min gamla brevbox.
Vad Lina gör nu förtiden vet jag inte. Minns henne i Vinterviken och i Syskonsalt, liksom att hon var sångerska i något band, men sen blev det väldigt tyst. Har hon kanske lämnat in den där rapporten nu trots allt?

5 kommentarer:

"Pooptroop" sa...

psst.. hon var ju med i Arn.
Så skåådespelaryrket är inte lagt på hyllan (man kan även se henne i filmen storm och även i stilla natt)

D-C sa...

åhå, bra att du upplyser mig =)

Anonym sa...

rapport till himlen var fantastiskt/Hanna

D-C sa...

Yes hanna! Yes! Finns den på dvd tro?

Anonym sa...

Ja, det tror jag säkert! /H