tisdag, juni 17, 2008

Flytande på en sjunkande flotte

Likt väckarklockan ringer om tidvattnet som snart kommer och om bristen på flottar att ligga på ringer tomheten i plånboken tyst.
Var hos optikern för årlig kontroll av linserna idag och jag min dumbom hade inte frågat om priset innan. 800 kronor närmre ruinering kom jag med svaret att linserna sitter perfekt.
Liten flodvåg svepte också över mig igår då jag räknade ut min budget för juli. Med 4000 sparade plus ca 1400 i kommande lön för att ha gått brevid några gånger hamnar jag på en summa av 5400. När räkningarna är betalda blir det inga pengar kvar till varken Gotland eller Örebro eller några andra nöjen, bara till den nödvändigaste maten, busskort och allergimedicin. Den stora färjan kommer ej att bära mig över djupen till Fridas ö-palats i sommar, och den flodvåg jag känner nu kommer bara kasta mig ut till havs där land i sikte bara är en hägring. Önskar att den där väckarklocka inte hade ringt imorse liksom jag önskar att jag hade orkat jobba mer på sistone. Nu får jag klamra mig fast vid närmsta flotte och hoppas att jag siktar land i slutet av juli.

Inga kommentarer: