fredag, augusti 29, 2008

Förändringar

Som inlägget nedan visar har det skett förändringar kring de människor som omger mig, fast med tanke på det upprepande mönstret har kanske inget alls förändrats på den fronten! Men på andra fronter, mer ytliga sådana, händer det grejer.

Var idag iväg till Colorama och köpte färg till köksväggen. Först hämtade jag färgprover som visade sig vara alldeles för mörka, så när jag återkom till butiken ville jag ha ett par nyanser ljusare och hittade en som såg bra ut på färgkartan. Har nu målat min köksvägg och den blev alldeles alldeles för ljus! Mitt gröna sköna är borta och nu har jag en vägg som nästan ser vit ut om man inte jämför med den vita kontrastväggen. Skall återkomma till butiken imorrn och höra om de kan smäcka ner mer grönt i gojjan.

Mer ytligheter som förändrats idag är mitt hår. Har haft sidobena och lugg en lång tid vilket jag gillat, men ju längre det blev desto mer ojämt såg det ut och ju längre tid fick jag ägna framför spegeln för att få till det, så idag besökte jag Jeanettes och blev klippt. "Helt okej men inte kanon" blev resultatet. Hade förväntat mig nåt mer proffsig tror jag, eller så har jag helt enkelt för höga tankar om vad man kan göra med mitt hår.

http://www.youtube.com/watch?v=pl3vxEudif8

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du blev jättefin! :)

/Wanda

Anonym sa...

instämmer! Dessutom ser väggfärgen väldigt behaglig ut!/Hanna

D-C sa...

Jag har bara målat halva väggen på det kortet för att visa kontrasten mot det gröna. Den nya färgen var nästan vit så jag fick gå tebaks till affärn och hälla i mer kulör.