måndag, augusti 25, 2008

Satt i granen

Ekorren måste väl ändå vara världens sötaste djur? Dess yviga svans, pigga ögon, spetsiga öron och vädrande nos med morrhår är så ljuvliga att man nästan dör.

Igår när jag skulle iväg till jobbet hade jag sett fel på busstiderna så jag missade min buss och fick vänta en halvtimme, men när den halvtimmen hade gått kom det fortfarande ingen buss och jag fick vänta en halvtimme till för att få reda på att den förra hade gått sönder. Det är fan inte lätt att ta sig till jobbet på helgerna!

Men så under den timmen jag satt på busstationen dök en sådan här liten varelse upp och sprang fram och tillbaka över bussplanen några gånger i ilande fart innan den tillslut hittade vägen till parken intill. Alla som stod på stationen vände huvudet fram och tillbaka efter korrens rörelser och jag blev trots min stora försening på mycket bättre humör!

1 kommentar:

Anonym sa...

så sant så sant, påminner lite om pester faktiskt!/kram från hanna som sitter och deppäter choklad och ett glas rött....ingen vill ha min lgh...