torsdag, juni 07, 2007

DET FÖRSTA LÄSÅRETS SISTA TENTAMEN

Varför ringer klockan tänkte jag imorse vid halv 7.
Tenta!
Nej!
Kläderna jag tvättade i handfatet igår hade fått märkliga ränder på sig.
Inga kläder, jag kan inte gå!
Men jag fann tillslut en t-shirt jag trivs med och tog bussen till handels SEB-sal.
Trångt och liten plats för kaffetermos, vattenflaska, kåruppgifter, äpple, enorm lagbok, pennor mm.
Tentan startade kl 09:00 och höll på till 14. Jag satt till kl 13, en halv arbetsdag stirrandes ner i lagtext sökandes efter lagar som skulle matcha frågorna.
Och vet ni vad?
Jag tror jag klarade den!
Med minimalt plugg bakom mig de senaste 10 veckorna var det över förväntan att jag faktiskt kunde. Skall dock inte förvänta mig G utifall att det blir IG, ett IG blir för tungt om man är alltför säker på sin sak.
Tentafirande med jordgubbscider och trevliga klassisar på en servering vid Linné.
Första läsåret på Socionomprogrammet är antagligen över.
Tack!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv, kära David!
Fan, vad detta året har gått fort!!!
Nu håller vi tummarna att vi slipper omtentan och så ser vi till att ha en förbaskat bra sommar! :D

Puss & kram/
Wanda

fröken stistrup sa...

Starkt jobbat!

Tant Grön sa...

yeeah danny yo einar!!!

D-C sa...

W, A och H: tackar tackar! Roligt att höra! =)
Kram på er.