tisdag, juni 12, 2007

Jag ser


Glasögon; repiga, med trasig båge och med skärpa lägre än behövligt.
Inför resan bestämde jag mig för att skaffa linser och nu har jag gjort det.
Att undersöka sina ögon hos optikern innebär alltid ett mått av tillit gentemot honom/henne, speciellt då han drar fram sina stora instrument och lyser en i ögonen, eller då man får se en grön prick med vad som liknar en måltavla i mitten. I övrigt; mörker.
Tick tick tick, titta upp, titta ner! Kommer han att avfyra en torped in i skallen på mig?
Det var lite bökigt att få in linserna första gången, men han tyckte jag var ovanligt duktig för att vara kille, då ju "vi killar inte är så vana vid att peta i ögonen som tjejer är". Han skulle bara veta tänkte jag...
Nu är jag ute i världen som linsbärare, och det känns riktigt bra. Jag ser. Du är sedd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det wünderschön?! :)

/Wanda

fröken stistrup sa...

Sa lange du fortsatter skriva & lasa min blogg sa verkar det vara kanon med linser.

D-C sa...

Jag ser. Ni är sedda. Ni ser. Jag är sedd!
Seeee miiig bra för den jag är!
Se på mig och håll min hand i stormen.

Lo sa...

vad bra! då slipper jag berätta vad det står på alla kinesiska skyltar när vi är i kina!

D-C sa...

Lo: Mina linser översätter dock inte Kinesiska till Svenska, men det kanske dina gör? ;)
Pöss.