tisdag, juni 05, 2007

Verkligen sent ute!

Jag har blivit ännu mer försenad med min visumansökan.
Jag räknade med att ta mitt visumfoto kl 09:45 på lokala Konsum för att därefter ta 10:16-bussen och lämna in min visumansökan strax efter 11 på konsulatet.
Vad får jag se på Konsum? Fotoautomaten är TRASIG!
Efter en snabb kalkyl räknade jag ut att jag nog inte skulle hinna lämna ansökan innan stängning kl 11:30. Hade jag tagit 10:16-bussen hade jag varit i gbg 10:45, fotografering på centralen hade tagit minst 20 minuter, resan upp till konsulatet hade tagit ca 10 minuter. Och eftersom Lo har sagt att det brukar vara kö så hade jag inte hunnit ansöka innan 11:30.
Efter en titt på hemsidan verkar det dock som att konsulatet inte firar Sveriges nationaldag, så jag ska kanske ta mig en tripp dit imorgon. Är det okej om jag tar med mig svenska flaggan och viftar med?

2 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Oj. Ar det Sveriges nationaldag imorrn?

D-C sa...

Japp!