tisdag, juni 05, 2007

Musik på G

För ett antal år sedan skrev jag en hög med sånger av varierande kvalitét. Efter det har jag förbättrat texterna ett par gånger och emellanåt gått och nynnat på dem. Då, för kanske 7 år sedan, ville jag bli stjärna med mina låtar och skickade iväg knastriga kasetter till diverse skivbolag. Idag inser jag att jag inte kan bli stjärna, musiken jag gjort befinner sig nog också i en schanger som jag helst inte själv vill framföra. Men jag inser dock att flera av dem är riktigt bra på sitt sätt, och det är synd att de bara blir liggandes i lådan. En vacker dag kanske jag har glömt bort melodierna och tappat bort texterna! Så jag kontaktade Mats, och han har sagt att han ska hjälpa mig att spela in dem. Det ska bli riktigt roligt, och när det är färdigt planerar jag att sända ut demoskivor, inte med intentionen att själv få digga loss på scen, utan istället med förhoppningen att andra skall tycka om mina låtar och vilja köpa. Det bör vara en ständig jakt på musik därute, och med rätt artist/grupp så tror jag faktiskt att det jag gjort kan träffa rätt.
Spännande!

3 kommentarer:

fröken stistrup sa...

Men du. Konstnar OCH musiker. Well done you. Har musiker i familjen och skriver texter sjalv. Det ar riktigt roligt. Sa verkligen all lycka till.

Det ar inte hela varlden med namnet forresten. Har fatt mycket konstigare varianter, tro mig.

D-C sa...

Astis: Maila över en av dina texter om du vill ha kommentarer! Alltid kul att läsa andras alster.
dejvansson@comhem.se

Jag funderade på att döpa dig till karamellstrut, undrar om Blogger hade godkänt det utan felmeddelanden! ;)

fröken stistrup sa...

Tackar. Har ett bollplank, men det kanske jag gor.

Haha! Jag har aldrig blvit kallad det. Det maste vara den basta varianten so far.