fredag, maj 30, 2008

En liten sammanfattning

En kompis jag inte snackat med på ett tag frågade mig vad som händer i mitt liv just nu, och jag drog en sammanfattning som jag tänker kan vara på sin plats även här.

En stor hemtenta skrivs i samråd med klassisar & ska in nästa vecka då skolan slutar.
Många fyller år just nu och fler födelsedagar är på väg, så det är en hel del festligheter på gång. Roligt också att umgås med klassen så mycket som möjligt innan vi splittras för sommar och praktik!
Vi har som jag nämner i ett tidigare inlägg fått information om höstens 20-veckors-praktik och jag ska praktisera inom vuxenpsykiatrin i Gbg. Har bestämt träff med handledaren som lät trevlig i telefonen.
Jag introduceras för tillfället på mitt nya sommarjobb på ett serviceboende för psykiskt funktionshindrade i Nödinge där jag sen några månader tillbaka även jobbar som kontaktperson för en blind man jag träffar ca varannan vecka.
I övrigt söker jag kärlek, försöker så smått lära mig lira gitarr, lyssnar på en mycket bra ljudbok & orienterar mig i all kunskap jag måste ta in. Planerar även en resa till Gotland i sommar, kanske en till Polen till hösten & jag vill gärna åka till Japan nästa år. Jag har ansökt om ett stipendium för en studieresa som japanska ambassaden ordnar och håller tummarna för att just det jag skrivit är ett vinnande koncept!

Inga kommentarer: