torsdag, maj 01, 2008

Första maj

Den första maj vandrar stadens människor ut på gatan för att göra sina röster hörda med plakat och höga rop. Själv sitter jag inne och fixar med det vanliga och har ingen aning om vad jag skulle kunna demostrera för/mot. Jag är inte politiskt ointresserad men jag har alltid haft väldigt svårt att ta ställning för något då jag ser att ett ställningstagande alltid kan leda till flera olika resultat, kanske till sådana resultat man inte hade förväntat sig innan. Tycker ibland att folk som är antingen enormt mycket åt höger eller enormt mycket åt vänster gör det lätt för sig, anammar ett helt paket/ideologi när blockpolitiken egentligen mest känns som utopi i ett komplext samhälle.
Jag skulle kunna ge mig ut och skrika åt politikerna att höja mitt sudiemedel, men då jag för tillfället är ganska nöjd är det inget som jag direkt brinner för. Ni förstår, jag är egoistisk också och utgår från mina egna behov! Men jag hoppas att ni som har starka åsikter om hur saker och ting bör vara ger er ut i dagens majtåg och säger vad ni tycker. Lycka till gott folk!

Inga kommentarer: