söndag, maj 25, 2008

Genom universum i ett rymskepp av lego

För en tid sedan var en bloggkompis till en bloggkompis inne och tassade på min sida och skrev att han blev besviken då han hade trott att bloggen skulle handla om rymdskepp och legobitar. Jag förstod hans besvikelse men gav honom en förklaring till varför bloggen heter som den heter och varför den har en undertext om att jag bygger rymdskepp av lego. Jag har nämligen en tanke med det.

Då jag var liten hade vi en stor blå tygpåse med lego i källarskrubben. Ibland tog vi upp den och då byggde jag allt som oftast rymdskepp och liknande. Den här på ytan barnliga aktiviteten tycker jag kan tolkas med lite djup, för är det ändå inte fantastiskt att man med enbart lego kan bygga rymdskepp? Legobitarna representerar delarna av mitt liv. Om jag förvaltar dem väl kan jag göra vad jag vill, ta mig vart som helst.

Man ska inte ge upp sina drömmar bara för att andra ser ner på dem eller påstår att det man vill är omöjligt. Graden av omöjlighet bestämmer man själv.

With a palm full of stars
I throw them like dice
(repeatedly)
On the table
(repeat - repeatedly)
I shake them like dice
and throw them on the table
repeatedly
(repeatedly)
until the desired constellation appears

http://www.youtube.com/watch?v=9Ex_M6DT1ig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min "reducering" består tydligen av hur nöjd jag kommer att vara med ett säkrare förråd! Pyttsan.

Anonym sa...

Min "reducering" består tydligen av hur nöjd jag kommer att vara med ett säkrare förråd! Pyttsan.

D-C sa...

ajdå.