onsdag, maj 28, 2008

Psykotisk praktik

Förra veckan delades praktikplatserna ut och med lottens hjälp vann jag en praktikplats på en avdelning inom vuxenpsykiatrin i centrala Göteborg.
Då alternativen skevs upp på tavlan undrade jag återigen vad jag gör på socionomprgrammet, allt lät hemskt och kanske att jag valde det värsta för att utmana mig själv och mina intressen.
Jag ringde till prakikplatsen igår och fick prata med min handledare som menar att jag kommer få arbeta både på den öppna och slutna avdelningen i höst för variationens skull. Arbetsplatsen tar som jag förstått det hand om relativt sjuka människor då psykiatrin liksom många andra omvårdnadsinstitutioner enbart har resurser för de sämst ställda. Hur pass psykotisk jag kommer att vara i början av nästa år återstår att se, men det vill antagligen till att jag håller hårt på min verklighetsbild och jobbar på att distansera mig så att inte praktiken tar musten ur mig! Tycker mig reda börja höra främmande röster...

http://www.youtube.com/watch?v=bd2B6SjMh_w

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det är en väldigt intressant plats. Jag jobbar ju rätt ofta på psykosavdelningen när jag jobbar och det är spännande som satan. Är lite avensjuk på dig!

D-C sa...

Jag känner mig nästan lite elak som klagar. Vi var fyra personer som valde de platsen och därmed lottades det, jag vann, och därför är det riktgit nedrigt att klaga!
Men som sagt; alla alterativ verkade hemska enligt mig så därför hoppas jag att eventuella bloggkompisar inte tar illa upp utan hittar en plats som passar dem.