måndag, maj 19, 2008

Eurovision 2008

Två gånger om året. Så var det förr. "Nu är det melodifestivaltider" året runt. När alla delfinaler och finaler avslutats börjar de redan propsa på att man ska skicka in bidrag till nästkommande års tävlingar. Där är Charlotte, där är Lena, där är senaste idoldeltagaren. Humorn byts ofta ut mot totalt slätstruken och osynlig perfektionspop som man tröttnat på innan de tre minuterna tagit slut. När man sitter med familjen och man under de få nummer av kreativitet får höra att "det där är inte riktig schlager" blir man bara trött och undrar om perfekt-schlager-året-runt förvandlar den svenska kändisscenen till Rix FM. Sakta men säkert förvrids våra huvuden och våra öron och David får moraaaaalpanik!
Men så kommer då finalen Eurovision song contest och då hettar det till tycker jag. Det finns en bredd i ljudbilderna och i kostymerna som gör att det blir intressant och emellanåt ganska roligt. Tyvärr får jag väl erkänna att Charlotte med minikjolen ändå har en något större chans än Ark när det kommer till kritan. På lördag får vi se en relativ bredd, men dansmusik går trots allt hem i Europa sägs det.

Har de senaste två åren ordnat små Eurovisionkvällar hemma hos mig med massor av snacks och trevligt sällskap. Men till helgen bryts traditionen då det istället blir Jag som får åka till Göteborg och hälsa på H.M. Men för att det inte ska bli ett alltför starkt normbrott tänker jag ta med mig vissa saker som enligt mig hör till...

2 kommentarer:

Anonym sa...

oo låter jättebra ju!! kram/hanna

Anonym sa...

Jo, men skor är ju så fina! ;)