fredag, juli 11, 2008

Arbete och vila

Gjorde mitt sista arbetspass från igår till idag innan ledigheten. Sov över på jobbet vilket alltid är lite småknepigt. Ingen tung sömn direkt och jag tror att Isac var uppe och sprang och ville mig något innan han kom på att jag nog sov till skillnad mot han själv som ofta är vaken på natten.
På senaste tiden har jag börjat drömma alltmer om mitt arbete. Mitt privatliv flyter ihop med arbetslivet och jag har ofta i halvvaket tillstånd fått för mig att mitt vardagsrum hemma hos mig där jag sover är en del av lokalerna på jobbet och att nån av de boende närsomhelst kan komma att sticka in näsan vilket gör mig beredd på att börja prata. Jag hör deras röster i mitt huvud.

Efter dagens jobb tog jag mig en promenad hem till Jörgen. Jag väckte honom och han muttrade nåt om att "ta igen den där sömnen senare". Igår när jag skickade sms om mitt besök och undrade om de var okej att komma vid 11 skrev han tillbaka att jag får komma till honom "när jag vill". När jag gick efter fikabesöket sa att nåt om att "träffas oftare". Även om gränserna i mitt uppdrag luckras upp genom sådant tyder hans öppenhet på en bra relation och det tycker jag om.

Väl hemma slängde jag mig på sängen och planerade en timmes sömn. Efter fyra timmar vaknade jag med rödgrusiga kontaktlinser och håret på ända. Hade sagt till Thomaz att jag skulle ringa honom idag men drog mig för det; vad skulle jag säga? Hans mor gick bort i cancer för några dagar sedan och hans hjärtskärande nätdagbok om hennes sjukdom, långsamma borttynande och tillslut död har fått mig att gråta vid flera tillfällen framför datorskärmen. Men tillslut tog jag mod till mig och jag lade nyss på luren efter ett långt samtal. Det glädjer mig att han mår förhållandevis bra. Jag kände ett hopp inför framtiden i samtalet.

Nu är jag ledig från jobb och andra åtaganden hela helgen och hela nästa vecka. Gotlandsresan fick ju tyvärr läggas på is men just nu känns det mest bara skönt att få vila.

2 kommentarer:

Linnea sa...

När du ska köpa linser nästa gång så kan jag tipsa om en hemsida som heter www.prisjakt.nu
Där kan du se vart dina linser säljs billigast. Det kan nämligen skilja mycket mellan olika butiker :)
Skickar med en länk till linskategorin:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=737

D-C sa...

Tack så mycket för tipset Linnea, skall kolla in sidan! :)