torsdag, juli 17, 2008

En dag med Anna

Anna alias "En fisk som heter Wanda" kom till mig vid halv ett och hade med sig en väldigt vacker växt som nu står på soffbordet. Då den skymmer sikten för tv:n kanske jag ska flytta den nån annanstans, men samtidigt tycker jag att den tjusiga krukan passar rätt bra där.

Vi tog oss en liten tur i Kungälv då jag behövde gå till Konsum och posta brev, apoteket för att köpa piller och Willys för att handla mat. Väl hemma igen dukade vi upp med vattenmelon, jordgubbar, smörgåsar, kaffe, dricka, choklad och varsin rabarbershot som jag fick på Sarahs fest.

Maten lät sig väl smaka och vi bläddrade sedan bland fotona i vardagsrummet innan vi gick ut på en längre shoppingtur längst med Västra gatan. A var ute efter en doppresent och jag som hade planerat att handla byxor på Emmaus för max 100 spänn blev lycklig då jag på JC hittade ett par nya för bara 99. Anna hittade tre par på rean som hon köpte med sig.

Vi promenerade längst med gamla Västra gatan och Anna fann ännu en gång minst 10 hus som hon skulle vilja flytta in i. Kameran gick varm och vi gick hela vägen till Eriksdal där min vän tog bussen mot Gbg för middag med vänner. Själv tänker njuta av en lugn kväll och har fortfarade lite choklad kvar att äta senare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han ska ha tack för en fin dag, för god mat och för att han orkar med att höra allt mitt pladder. :)

/Wanda

D-C sa...

Jag lyssnade bara med ena örat ;)
Pöss.