söndag, juli 13, 2008

Det doftar nybakat till ljudet av radion

När jag flyttade in i min lägenhet för ca 4 år sedan var jag en hurtbulle som gjorde allt för hand. Jag bakade allt mitt bröd varje vecka, och en gång i veckan lagade jag också all mat vilket ledde till att jag stod i köket i flera timmar då det var flera olika rätter jag gjorde samtidigt. Dessa frös jag sedan in i lådor och frysen blev snabbt proppfull med veckoransonen av lunchlådor och limpor. Jag såg till att aldrig handla för mer än 200 kr mat per vecka och höll den budgeten stenhårt, och allt detta förmodligen för att jag hade ett stort kontrollbehov. Jag hade ju aldrig bott själv förut och var petnoga för att verkligen veta att det skulle fungera. När jag hade förstått att jag klarade mig ruckade jag förstås något på reglerna och sedan har det bara gått utför - med andra ord är jag mer avslappnad numera. Dock hade jag nästan glömt hur roligt det är att baka bröd och därför slängde jag nyss ihop ett par limpor och några frallor för att bli påmind

Ännu vibrerar värmen från ugnen och det doftar nybakat i hela lägenheten. Bakat har jag gjort i sällskap med webbradion. Först lyssnade jag till Amelia Adamos sommarprogram och sedan till Roger Wilsons kulturprogram Kino. Denne man har jag chattat med ett flertal gånger på nätet. Han är trevlig och charmig men kanske något flyktig. Han gör sig antagligen bäst i sitt sanna radioforum där hans skårrande dialekt (som ju inte hörs i textform) briljerar kring film mm.
Vill du ha en smörgås Roger?


http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=3051

7 kommentarer:

Anonym sa...

skön blogg du har!!! /Nemi

D-C sa...

Tack Nemi! :)
Roligt att höra.

Lo sa...

oh, vill du baka hos mig också?

Roger Wilson sa...

ja, tack gärna. vad har du för pålägg att bjuda på?

D-C sa...

Roger:
Du kan få en bit av min skinka om du vill. ;)

Anonym sa...

JAG vill ha en nybaka smörgås! :D

D-C sa...

W:
Roger fick den sista biten, fråga honom ;)