lördag, juli 26, 2008

Vinbär

Även i de tröttaste mornar kan man finna njutning.
En av de boende var iväg hos en kompis sent på kvällen och kom inte hem igen som hon skulle. Jag började bli orolig men vid 22:30 ringde hon och ville att jag skulle möta henne. Har aldrig besökt kompisen så jag fick irra en lång stund mellan husen innan jag fann rätt.
Samma tjej gick otaliga gånger ut i korridodern senare i natten när jag ville sova, så nattens sömn har inte varit den bästa och då klockan ringde vid 7 ville jag mest kasta ut den genom glipan i kontorsfönstret.

Men så gick jag ut i köket och fixade frukost; kaffe, smörgås och en liten skål musli. Jag öppnade dörren mot trädgården och slog mig ner i solskenet på bänken. Solen lyste även på vinbärsbuskarna en bit bort och jag gick genom det daggvåta gräset med mina barfotafötter och plockade en stor hand full av bären som jag la på muslin. Jag avnjöt min frukost i solen med fuktiga fötter och kände ett stilla lugn och en glädje inför ännu en dag med vackert väder.

Inga kommentarer: