söndag, juli 20, 2008

Min ledighet börjar ta slut

Jag ägnade de första fem dagarna åt total isolation i min lägenhet. Behövde samla tankarna, samla energi och ta det lugnt.
De sista dagarna har jag ägnat åt två dejter (ja kan ni tänka!) och träff med vän Anna.
Idag var det meningen att jag skulle besöka min mor och äta middag, men hon ringde tidigare och sa att hon blivit magsjuk. Så kvällen kommer jag istället ägna åt en ljudbok och åt att röja upp lite här.

Nu dröjer det till nästa längre ledighet. Blir mycket jobb kommande vecka varav två nätter, tre dagpass och träff med Jörgen som vill åka till Musikanten. Min första natt skall tillbringas i vaket tillstånd då jag blivit inkastad på ett nytt boende där det är vakenjour som gäller. Alla som bor på mitt vanliga jobb är bortresta och det finns därmed inget för mig att göra där. Har jag otur blir även återtstoden av veckan att tillbringa på nya stället. Känns sådär. Ska man göra ett bra jobb med människor skall man ha lärt känna dem först. Att bli hit-och-dit-kastad gör knappast den saken lättare!

Men på onsdag är jag i alla fall ledig och då kommer Danuta hit och ska eventuellt sova över till torsdag. Veckan därpå åker hon tillbaka till Polen och det lär dröja till hösten eller kanske längre innan jag får se henne igen.

Inga kommentarer: