måndag, juli 28, 2008

Picknick i det gröna

Danutt, Hainan och Mörtslihk besökte KingRiver på min lediga dag i onsdags förra veckan. Vi bar med oss picknick och gick till fästningen där vi slog oss ned på medhavd filt och hade trevligt.
Mats skulle sedan iväg och repa men vi andra fick bilskjuts hem till mig där vi lagade middag - en överpepprad lasagne -och tittade på filmen jag fick av Lo; Snowwhite in the black forrest. Har sett bättre filmer, men den hade sin charm i en stil som skiljde sig rejält från Disneys version. Snövit var här en gnutta kaxigare än den väna mön man tidigare sett.
Danutt sov över hos mig och vi drack te och jag läste godnattsaga om Yggramyl för henne.
Idag är jag också ledig och det blir filmkväll hos Lo i afton. Hanna är besatt i The notebook.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja herregud...det blir inte lätt att sova ikväll heller eftersom vi nyss sett denna smått fantastiska film. Stekhett är det också dessutom...Hanna

D-C sa...

Jag kommer somna som en stock..;)