tisdag, juli 15, 2008

Önskelista

Böcker:
Jurkyrkogården (Stephen King) (spännande bok)
Den oändliga kärlekens historia (Carl-Johan Vallgren) (en av de bästa jag läst vill jag ha i hyllan)

Skåp till köket (ett avlångt att ha till höger om köksbordet)
Färg till köket (står inte ut med den nedskvätta väggen!)
Fler tavlor till köket (mer liv och rörelse)
Stor porträttbild till vardagsrummet (behöver en till höger om tv:n)
Fler växter till vardagsrummet (ser tomt ut i fönstrena)
Nytt skrivbord (ogillar mitt gamla)
2 nya fotoalbum (ett för de fortsatta vardagsbilderna och ett för bilderna från Polen och Amsterdam)
Framkallning av ca 300 digitala bilder (många i datorn som vill ut)
Lampa till hallen (den där orangea från den exotiska affären i Linné vore sjysst)
De rutiga VagaBond-skorna (bara för skojs skull)
Nya brallor (mina favoriter har ju spruckit!)
Kål och tobak till vattenpipan (den börjar damma)
Laserskrivare (sägs spara på bläcket)
Luftballongsfärd (det är då fan att dem jag ska åka med alltid drar!)

Filmer:
Babel (vacker och grym)
Min granne Totoro (lekfullhet på japanska)
House of flying daggers (Asiatisk sagoaction)
The promise (både komisk och tragisk)
The fountain (skönhet om jakten på evigt liv)

Sådär mina vänner! Sätt igång och shoppa så att jag blir glad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som inbitet King-fan kan jag tipsa dig om fler (extra) bra böcker:

Talismanen - min favorit
DET
Geralds lek
Revolvermannen - Det mörka tornet 1 + 2 + 3
Drömfångare
Mardrömmar
Sommardåd
Vinterverk
Carrie
Död Zon
Hjärtan i Atlantis
Pestens tid
Den gröna milen
Desperation
Sömnlös
Dolores Claiborne
Benrangel
Flickan som älskade Tom Gordon
Lida

:)

D-C sa...

W:
Lida är sedan länge en storfavorit som står i hyllan, men jag skulle gärna vilja läsa DET. :)