torsdag, juli 31, 2008

Are you ready to jump?

En av mina grabbiga sidor innebär fascination för prylar av diverse slag. Dock har jag oftast för lite pengar för att kunna ge mig hän åt det intresset och istället får jag beundra allahanda läckerbitar på avstånd och drömma lite. Claes Ohlson är en av mina favoritbutiker - där kan man ju hitta allt nästan - och en annan butik som jag diggar finns på nätet och heter Coolstuff. Där kan man finna prylar i form av radiostyrda UFO:n, tandpetarställ i form av voodogubbar och urtidsdjur med tre ögon mm. Som tack för att min morbor hjälpt mig så mycket med datorn köpte jag en myrfarm till honom i form av en platt glasvas med blått geleinnehåll. Till denna skulle man plocka några myror utomhus för att lägga på gelen och sedan bevittna hur dessa grävde gångar i den. Oerhört nördigt men roligt!

När jag kikade in i butiken senast fick jag syn på dessa fantastiska hoppstyltor vid namn Fly jumpers och blev lite lätt impad av vilka höga kliv och hopp man kan ta med dem; Inte direkt som den där svarta hoppstyltan jag hade en gång vars fjäder pajjade då jag råkade hoppa ner i ett litet hål med den! Dessa styltor får mig istället att minnas en film jag sett om utomjordingar med ben i den formen och som därför kunde springa väldigt fort.

Det hade antagligen inte sett riktigt klokt ut om jag hade studsat fram på dessa skönheter, speciellt inte i den lilla småstad där jag bor, men visst blir jag väldigt sugen att prova och kanske att jag gör det nån dag då jag liksom bara råkar ha 1900 kronor över, vilket nog lär dröja. Så än behöver ni inte se upp då cykeln fortfarande är mitt främsta transportmedel, och den studsar inte särskilt mycket.

http://www.coolstuff.se/p1110/FlyJumper.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min favvolåt med Madonnan! :)

/W

Coola hoppstyltor! VILL HA!

Anonym sa...

tanken på dig hoppandes med dessa fick mig att bryta ut i skratt :)
/Trin