torsdag, mars 19, 2009

Den fördröjda anställningsintervjun

Jag har nog aldrig varit så effektiv som jag var igår kväll och idag.
Igår lade jag fram allt jag behövde, jag kokade kaffe så att jag bara skulle kunna värma det idag, jag kokade ett ägg och jag gjorde en smörgås. Allt radades prydligt upp på köksbordet.
Idag klev jag upp efter bara en snoozning tio över 6, jag ställde kaffet i micron, hällde upp yoghurt i den lila skålen och tomatjuice i det lilla glaset. Det var en välplanerad och mycket rejäl frukost, för rejäla frukostar lär göra att man gör gott ifrån sig på sådant som tex anställningsintervjuer.
Resvägen var nedskriven, frukt, almanacka och block var nedpackat. Men trots min minitiuösa planering var det något som inte stämde - något som kändes fel, så jag kollade mailet en gång till för säkerhets skull och fick syn på att intervjun inte är förrän nästa torsdag! Socialtjänsten får alltså vänta ytterligare en vecka på min entré och jag hoppas att jag kan vara lika effektiv då. Innan dess blir jag antagligen tvungen att köpa ny tomatjuice...

Inga kommentarer: