måndag, mars 16, 2009

Where's your pride?

Sen Caroline Af Ugglas gjorde sin grej i melodifestivalen har det varit mycket snack om henne. Vissa dissar henne totalt, andra älskar henne. Det är vad man riskerar när man har ett annorlunda uttryck. Jag tyckte inte att hennes låt var direkt fantastiskt, men jag tyckte att hon sjöng med känsla och jag brukar uppskatta när människor sticker ut
I videon ovan sjunger hon "where's your pride?" medan hon sliter av sig sina masker tills dess att det bara är hon själv kvar. För visst är det så att stolthet alltmer kommit att förknippas med att förställa sin kropp? Man ska fettsugas, ansiktslyftas, botoxas, färgas, trimmas och sminkas för att få lov att vara stolt över sig själv. Att vara stolt för den man verkligen är blir allt svårare, och det märks tydligt i kommentarerna till videon. Fler kommentarer handlar om hennes avsaknad av bröst än om det budskap hon vill förmedla, och jag antar att man helt enkelt inte kan ta in budskapet och man stirrar sig blind på hennes bröst.
Gör som Carro; var stolt över den du är! Då gör du inte bara dig själv utan även samhället en björntjänst.

2 kommentarer:

Lilith sa...

Björntjänst, en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren av La Fontaine (L'ours et l'amateur des jardins) [1], där en tam björn slog ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.
:D

D-C sa...

ojdå, fast det är nog ett ord vars mening förändrats med åren, för mig och många andra verkar det ju betyda en "stor tjänst".