onsdag, mars 11, 2009

Jämmer och elände!

Jag fick underkänt på senaste tentan!
Det här är andra gången under min akademiska "karriär" som en tenta blir underkänd och det gör mig riktigt upprörd.
Jag vet att den kvantitativa delen av min tenta var ganska dålig, jag kunde inte begripa mig på den där statistikboken om jag så än höll den uppånerpå. Vid inlämningen fick jag dock höra lugnande ord om att det på förra kursomgången inte var någon som underkändes. Dessa lugnande ord känns såhär i efterhand inte riktigt lika lugnande då det ju antagligen betyder att jag är korkad som ett spån.
Det finns dock en liten chans att detta inte är så farligt som jag tror. Vid inlämningen hade inte min kåravgift hunnit registrerats vilket betydde att jag inte kunde bifoga något stämplat kårkvitto. Det kan ju faktiskt vara så att det är anledningen till U:et och att jag i så fall bara behöver slänga in ett nytt kvitto. Är det så enkelt är min lycka gjort, är det inte så enkelt undrar jag hur jag ska ta mig till för att kunna skriva en fungerande tenta i det här ämnet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gör man?
Vad gör man?
Orkar man?
Orkar man inte?
Väljer man?
eller låter man bli?
Livet är weird.

D-C sa...

Livet blir så weird som man gör det. Det är en återspegling av ens eget tänkande, av ens egen person.

Anonym sa...

Febrig, sjuk och underkänd! :(
Det är inte lätt att vara David alla dagar.
Håller tummarna att det handlar om kårkvittot. Jag VET att du inte är korkad. ;)

Kram/Anna