fredag, maj 04, 2007

Fluff


En dag i bakens tecken, alltså bak som i muffinsbak, eller i det här fallet "fluffins". Enligt boken jag köpte på bokrean heter nämligen stora och fluffiga muffins just fluffins, och det låter ju riktigt fint. Författaren är amerikan, och med tanke på de bakverk han presenterar är det kanske inte så konstigt att många där borta är stora som hus!
Hemma hos Sarah fick jag mig en titt på hur livet kan te sig i en studentkorridor där alla de boende har särskilda sysslor, och där konflikter kan uppstå kring kletiga grötkastruller eller anat som rör de gemensamma utrymmena.
Sarah bor i ett smakfullt inrett rum med mörkt lika gardiner. I det rummet avnjöt vi våra chokladfluffins med nutellafyllning och tittade på en av hennes favoritfilmer. Den hade sina goda stunder, men jag var dock lite tveksam.
Några som helst tveksamheter fanns inte kring fluffet, så jag tackar min rara klassis för en trevlig eftermiddag och välkomnar en möjlig flufftradition!

1 kommentar:

Lo sa...

gud vad goda dom ser ut!!!