tisdag, maj 29, 2007

Uppsatstider tydligen

Värst vad många som verkar skriva uppsats nu för tiden. Emma skriver logistik (eller nåt sånt), Poop skriver media, och jag vet att även Lo har en om etnocentrisk kultur att jobba med. Jag har också skrivit uppsats, två stycken, det är jag stolt över, men ännu stoltare kommer jag att vara då jag skrivit de två stundande som är kvar att karva om jag stannar på programmet. Känns tungt att behöva skriva igen, men jag blev lite lättad då jag fick höra att man skriver parvis eller i grupp. Att ensam komma på allt är tufft, men med flera inblandade kan man bolla sina idéer, tillsammans är man starkare än ensam.
På skolfronten skrivs det inga uppsatser för mig just nu, istället pluggas det en del inför juridiktentan den 7:e juni. Jag har hela tiden satsat på omtentan i augusti, men nu när första försöket börjar närma sig blir jag lite triggad. Vore ju häftigt om jag mot all förmodan klarar juridiken redan nu...
Imorgon skall det tentapluggas hos Louisa på Öckerö. Mysigt!

1 kommentar:

fröken stistrup sa...

Ja, du kan tanka dig hur otroligt eggad jag ar for att fa borja plugga nasta ar nar man far hora den ena uppsatsskrivaren efter den andra. Hur de slavar & sliter. Nej, kanske ska jobba anda :)