onsdag, maj 23, 2007

Mormors kardemummakaka


Mormors chokladkaka, mormors grönsakssoppa, mormors pannkakor, mormors stek och mormors ärtsoppa är alla klassiker av en kvinna som påstår att hon inte tycker så mycket om att laga mat. Det går jag med på. Men det hon gör är ändå alltid kanon!
En nykomling bland klassikerna är mormors kardemummakaka som jag bara måste få tipsa om, då den ju är så god. Jag fotograferade receptet när jag var på besök senast.
Klicka på bilden för en förstoring! Om receptet verkar utelämna något får ni själva lista ut vad!
När ni har bakat kakan mottages kommentarer gladeligen. Mormor behöver feedback!

4 kommentarer:

Tant Grön sa...

Det här skall jag absolut testa att baka! Jag älskar kardemummasmaken!! Åhh, har du t ex smakat på muffinsen som bla finns på Evas paley? Med kardemummasmak alltså...? Mumma!!

emma sa...

oooh den smakar gudomligt. trust me. jag har fått provsmaka! tack david

Lo sa...

åh, det är väl mysigt med de där gamla handskrivna recepten som man kan hitta i sina släktingars receptböcker! :)

D-C sa...

Hanna: Nej, vet inte ens vart Evas paley ligger, men jag älskar muffins. Om du också gör det ska du få låna min underbara Fluffinsbok nån dag.
Och om du bakar mormors kaka så får du berätta vad du tyckte sen. :)

Emma: Jag ska hälsa momor!

Lo: Helt rätt, och den gammeldagsa skrivstilen är ju så vacker.