söndag, maj 13, 2007

Tröttsam hinder på vägen

Ibland är man trött och orkar bara lägga upp oinspirerande blogginlägg.
Bilden är från imorse, och trots min dåvarande status fixade jag mig ner till Eriksdal på min Cykel Spurt för att ta bussen till Mörthslik och Hainan.
Broöppning, nej!! Bommen fälldes ner rakt i ansiktet på mig. Båten åkte efter en del krångel under, men bommarna förblev nere, och efter ca 15 minuter öppnades bron igen för att sedan slutas. Bommarna blev nere länge länge länge. Bakom mig hade min buss ställt sig i bilkön och jag gjorde mig beredd på att cykla som fan för att hinna ikapp bussen. Bakom mig kom även två tävlingscyklister i full mundering, så när jag stod där redo, med en rödrandig bom framför näsan och två trimmade cyklister plus en buss bakom änden kändes det som inför ett väldigt viktigt cykellopp. Men startsignalen gick aldrig, och bilarna i kön vände om efter lång väntan, och de två cyklisterna bestämde sig tillslut för att trotsa bommen och åka över den nu stängda bron ändå, måste ju ha blivit något fel! Jag följde efter en stund i samma spår och bussen vände ungefär samtidigt och tog den långa vändan över den andra bron och dök tillslut upp. Bommarna förblev nere då jag hoppade på Grön express, men när jag kom hem efter en trevlig eftermiddag hos Mats och Hanna med pannkakor och vin mm hade de åkt upp, och jag hoppas att de stannar där!

Tack vänner för alla fina presenter. <3

Inga kommentarer: