torsdag, maj 17, 2007

Glömskans tider

Jag börjar bli orolig.
Är det något fel på mig?
Jag glömmer bort saker hela tiden.
Kan tycka petitessartat, men då det sker upprepade gånger blir det läskigt...
För det första glömde jag vid två tillfällen bort att jag skrivit bloggkommentarer till folk. Jag kunde inte ens minnas att jag gjort det då jag läste dem.
Sedan var det vaccination nummer två; jag trodde vi skulle träffas på Vasaplatsen eftersom jag glömt att det var vid entrén vi skulle ses.
Sen var det melodifestivalen; när jag tackade ja till jobb lördag kväll hade jag glömt att jag bjudit in kompisarna då.

Idag har min iPod försvunnit och jag har ingen aning om vart den tagit vägen. Och precis nyss när jag tänkte på Kina tittade jag i kylskåpet efter Ducuralen; men det låg ingen Ducural i kylskåpet, och jag hittar den ingen annanstans heller! Jag har glömt av vart jag lagt den.
Det här är inte riktigt klokt!
"Man blir som man umgås".
Jag jobbar på äldreboende, jag umgås med dementa...

4 kommentarer:

Lo sa...

oroa dig inte, det är nog bara stress..

Anonym sa...

:)
Sötis!
Det låter som att du antingen är stressad eller understimulerad.
Så, vilket är det?

Kram/
Wanda

D-C sa...

Wanda: Jag är nog inte understimulerad. Kan tänka mig att du tror det då jag inte är i skolan, men faktum är att jag gjort en väldans massa grejer under min bortvara. Så jag tror att det är nån form av stress; grubblerier kring små kärlekar som inte hör av sig, planering inför resan mm.
Kram.

Tant Grön sa...

jag blir precis likadan när det är fullt upp och det känns lite stressigt...dvs jag går runt rätt vimsig mest hela tiden...