torsdag, maj 24, 2007

Uppdateringar

. ...>--*¤O¤*--<... . . ...>--*¤O¤*--<... . . ...>--*¤O¤*--<... . . ...>--

Exakt då jag tryckte på knappen för att publicera förra blogginlägget om sommarschemat damp det ner på min skräpiga dörrmatta. Ploffs! Jag öppnade det med bultande hjärta och blev först glad över de får arbetstillfällena i sommar. Men sedan kom jag att tänka på min ekonomiska situation inför resan: måste låna en hel del pengar för att få ihop till räkningar mm. Då blev schemat med 16 dagars jobb i juli och 10 i augusti genast mindre värt, och jag kände min studentmage knorra av hunger. Nästa vecka ska jag cykla på Spurt till jobbet för att sätta upp mig på fler tider i juni, och därefter hoppas på att de ringer in mig. Om jag inte får nåt jobb i juni blir det inga pengar i juli, och då känns det ju nästan som att jag måste låna mig igenom sommaren.

Min borttappade iPod hittades hemma hos Thomaz. Hurra! Då jag lånade hans toalett vid senaste besöket hade jag hängt den på handdukskroken och glömt den där min idiot. Känns mycket bra att den är tillbaka. Musik är en viktig del av livet, och mina grannar är alltför känsliga för att jag skall kunna spela högt om kvällarna. Tack T för att du inte sålde den på Tradera! ;)
. ...>--*¤O¤*--<... . . ...>--*¤O¤*--<... . . ...>--*¤O¤*--<... . . ...>--

4 kommentarer:

fröken stistrup sa...

sjukt irriterande farg att ha pa en text nar det ar svart bakgrund. skarpning!

D-C sa...

A: Det håller jag faktiskt inte med om, tycker grönt är skönt och tror den får upp ögonen på folket! =)

fröken stistrup sa...

Klart gront ar skont, men ogonen gar ihop nar jag laser.

fröken stistrup sa...

kanske jag ar allergisk mot gront? shit, maste kolla upp det har.