torsdag, maj 17, 2007

Min iPod är borta!

Jo det är faktiskt sant, och jag vill inte tro det!
På tal om teknikens under så är mp3-spelaren ett litet under för mig, och min iPod shuffle är en av mina absolut käraste ägodelar: Liten att ha runt halsen, vit och med tillräckligt stort utrymme för mig att aldrig kunna fylla. All min favoritmusik i takt med mina steg utomhus eller i vild dans här hemma.
Efter att ha skapat ett lyckat pass inför resan på Stampgatan handlade jag på Netto och åkte spårvagn hem till Thomaz för mat, kaffe och film. När jag fick syn på honom tog jag hörlurarna ur mina öron och lade i fickan framtill på min huvtröja. DET är det sista jag minns från den. När jag senare på kvällen skulle åka hem låg den inte i min väska, inte i mina fickor, och T har letat både hemma hos sig och kollat i backen upp till sitt hus. Borta! Puts väck! Jag förstår inte, och det är så trist så trist.
Den är inte bara min käraste ägodel rent andligt, utan kostade också en ansenlig summa pengar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, vad trist! :(
Hoppas den dyker upp...

/Wanda

D-C sa...

Wanda: Ja det är verkligen tråkigt! Men iPod shuffle är ju modellen som de nu har gjort ännu mindre, nu är den bara en liten fyrkant att fästa vid tröjkanten eller liknande. Så om jag måste köpa en ny blir det en uppgradering enligt mig; skönt när saker bli mindre!

Tant Grön sa...

du hade den ju här...fast jag vill minnas att du hade den på dig när du gick....kanske skall ringa bussens hittegodsavd? kramen