tisdag, maj 08, 2007

Vad GP går för

En gammal klasskompis från Nordiska uttryckte sig negativt gentemot någonting någongång genom att säga: "Den suger fet hästballe!"
"Förlåt?" sa läraren Dan förvirrat och spände blicken i Sofia.
"Jo jag sa att den suger fet hästballe!"
Vilket uttryck passar inte bättre att använda sig av då man irriterar sig på någonting?

Göteborgsposten är på många sätt en fantastiskt bra tidning, men på andra sätt suger den verkligen på den där... hrm... "hästballen"!
GP vill så himla gärna att jag ska ta del av deras eländigheter som de dagligen pressar ur sig: Krig, svält, våldtäckt, mord, misshandel. Det vill GP att jag ska ta in vid min frukost. Bevare mig väl! Var och varannan dag kommer det en förbannad jävla reklamlapp med det ena bättre erbjudandet än det andra som proklamerar hur bra och billig tidningen är mm mm. På min brevlåda har jag klart och tydligt skrivit att jag INTE vill ha någon reklam, vilket jag för det mesta inte heller får, men GP verkar inte bry sig om det, utan förtsätter att skicka reklamlappar till mig de envisa satarna.
JAG VILL INTE! Den jävla brevbäraren väcker mig ju kl 4 varje morgon med sitt brevinkastslammer och tidningsdunst på hallmattan!


Inga kommentarer: