söndag, maj 13, 2007

Spektaklet börjar bli tradition; andra året med kalastutor!


Ett nätt lite gäng på fem, Ems och Mattsson fick inte plats på den här bilden, entraderade min lya och fick se mig mixtra med Magic bullet och hacka grönsaker för kvällens melodispektakel. Alla besökare fick, precis som förra årets, varsin kalastuta att låta i vid trevligheter.
Sångerna var i stort sett lika vedervärdiga som vanligt, men Ukrainas nummer var ju riktigt festligt, Finlands låt var skön men saknade en tonhöjning, Sverige lät bäst innan de hamnade i Finland. Vinnarbidragets röst var riktigt fin, men låten kunde man ju lätt ha raderat från sin hårddisk.
Livliga kommentarer från mina soffsittare hördes också kring den svartklädde mannen som såg ut som en plastdocka, antagligen Barbies Ken, själv tyckte jag koreografin var snygg till det numret. Frankrikes galendans stukade foten på deras balladtradition, och det var riktigt skönt.
Magen är nu fylld av grönsaksstänger, guacemole, mexdipp, chips, camenber, räksalladssmörgåsar, dricka, te och choklad, och därför väntar antagligen ett lika hemskt öde imorgon bitti som det jag fick genomleva imorse; fingrarna i halsen för att inte dö av illamående innan jag cyklade till jobbet kvart i sju. (Tack jobbet för att ni har Samarin i personalrummet!) Alla dessa spyor för att jag kvällen innan hade snaskat upp en hel del av godiset för vår eurovisionkväll... Skäms på mig!
Om magvärken inte sätter in igen vankas i allafall kladdiga skålar som behöver diskas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det lät! Och vad fint kortet var. =) Ses.

Lo sa...

synd jag inte kunde komma så trevligt som ni verkar ha haft det! kommer nästa år! :)