onsdag, maj 09, 2007

Magiska råd, verkliga beskymmer


I skolan lekandes kurator. Det gick inte så bra.
Vaccination två på Avenyn gick bättre, men jag insåg efter att ha betalat notan att jag hamnat back flera tusen inför resan.
Hos Lo blev jag bjuden på god middag, kaffe och kvällsmat. Hennes magiska tarotkort fick tala och ge mig svar på mina frågor kring kärlek, skola och resa. Min kärlek som jag var så ledsen för igår kväll sattes det nytt ljus kring: två är bättre än en, energi skapas genom samspel om samspelet är balanserat mellan givande och tagande. Jag skall satsa på kärleken och inte ge upp den riktigt än. Vet ej vad mitt objekt vill och skall inte låta mitt känsliga hjärta få förstöra chansen till en starkare gemensam energi.
Angående skolan fick jag reda på att jag inte skall försöka vara stjärna, utan istället ta ett steg i taget, alltså ungefär så som jag själv redan listat ut. För resan i sommar kom kortet Genombrott fram, ett kort som handlar om förändring och nya mönster.
Med tre positiva kort på handen och hopp om framtiden begav jag mig hemåt.

3 kommentarer:

Lo sa...

allt kommer nog att bli till det bästa för dig darling!

Anonym sa...

Det ordnar sig vettu! :)

Kram/
Wanda

D-C sa...

Sötnosar!