lördag, maj 05, 2007

Pinsamt påsproblem


Det är viktigt att de påsar man bär sin mat i är av bra kvalitet. Willys är en lågprisaffär, och kanske att även deras påsar är av låg kvalitet...
Med två stora papperspåsar fulla av mat inför middagsdejten imorgon hoppade jag på min röda cykel Spurt och började trampa hemåt. Efter halva vägen åkte jag på ett litet gupp, och då gick botten på den ena påsen ur och all mat spred sig över bilvägen!! Tre ungdomar stod en bit bort och det gick en kvinna förbi, men ingen var artig nog att hjälpa mig att få upp sakerna. En bil åkte förbi och lyckades parera så att inget blev krossat, och innan nästa kom hade jag hunnit plocka upp varorna som hamnat mitt i vägen och kunde ta det lite lugnt. Men visst var det lite pinsamt, och visst blir man lite förbannad. Jag lyckades till och med klämma ur mig ett litet "jävlar" med min sköra röst!

1 kommentar:

Lo sa...

nej men darling! vilken otur! hoppas att inte maten blev förstörd!